Saturday, February 21, 2009

Mood Moo Moo~

Perlukan Mood Study??

Typekan NAMA ANDA <> MOOD
dan hantarkan ke 32999.

Hantar sekarang!!
Sekarang!!

:P
Amboi.
Untuk jalan-jalan.. Tak perlu cari mood.
Redah je selok-belok, liku-liku jalanan kat luar tu.
Masuk kedai, shopping, or the least you can do is enjoy window shopping.

Untuk borak-borak, sembang santai..LAGI Tak payah cari mood.
Anytime..Anywhere baby.. just gimme a nudge!

Untuk Blogging,YM,Facebooking.. HAHA!!
Dont ask. Mood sentiasa ON je.

Yang kene cari mood ni.. untuk STUDY.
Pelik betul lah perangai. Isk!!

Sebenarnye kan! Mood tu ade.Tak payah cari-cari.
Diri sendiri tu saja yang Mengada!!
Ngaku sajje. Eleeeyh.~

You dont go looking for 'moods' .
You don't even have to wait for it to come..(it doesnt have legs to come to you..or does it have any??)

Your mood is what you create.
Its just a psycological control of your mind.
*cliche ha?*
Well, its true...
If you say you WANT TO study.. then you'll study.
Doalah,Minta ALLAH bantu mudahkan urusan dan bekalkan semangat yang sungguh-sungguh untuk menuntut ilmu. InsyaAllah~

So..now,
Dont go lying to yourself nomore saying you dont have the mood to study or what not.
Open the book and just Read la dear..

K.. Jom!! Study..

Peringatan untuk tuan empunya jemari yang pantas manaip juga buat tuan empunya mata-mata yang ligat membaca.

Anisah ^__^'

Friday, February 20, 2009

And the quotes...

Mothers can be very skema at times.. don't they?

Unusual quotes and words of support by them..

"Yakin Boleh, Pasti Boleh"

"Doa minta Allah mudahkan menjawab soalan-soalan yang bakal dibentangkan esok."

Usual and normal msges by our mothers..

"All The best dear, You're always in my prayers."

" I know my daughter is the best."

and all the similar msges you lot get..Those sort of msges la.

I guess, they get a bit 'skema' when they're a bit panic and worried about us after recieving unusual msges from us mengadu pasal our nervous breakdown before our exam.
At that time, takkan derang nak kasi msg2 normal ayat-ayat biasa.. kan. Mesti kasi msg luar biasa sikit to lift our spirit up.. yeaaa.. You Go MA!!

We were cracking ourselves at home laughing our head off yesterday talking about how skema a person can be sometimes. *skema anjing pya would say..i dont know why that particular animal is chosen, but yeah..its her choice of animal.*

And absurdly.. im one of those 'skema' person counted in. Always is and will always be one. HAHA!

skema jaja- Anisah~

Sunday, February 8, 2009

Karamah Mujahideen di Perang Gaza.

MasyaAllah.
A must read article by Ustaz Halim.



Perang 22 hari di Gaza akhirnya dimenangi oleh Islam mengalahkan tentera Israel yang lebih ramai, peralatan yang canggih serta bantuan serangan dari udara dan laut. Kini usaha dan tenaga ditumpu kearah membina semula infrastruktur Gaza yang musnah. Dalam masa yang sama penduduk Gaza bercerita tentang karamah (keramat) yang berlaku sepanjang Jihad tersebut. Ini membangkit lagi keimanan dan semangat mereka untuk terus berjuang membebaskan bumi Palestin dari penjajahan Yahudi dan Kuasa-kuasa Besar Dunia. Dari ceramah dalam program “Malam Selamatkan Palestin” di Masjid Sikamat, Seremban anjuran ISMA NS yang disampaikan oleh wakil Palestin, Naji As-Sarhiy dan badan-badan kebajikan yang pulang dari Gaza baru-baru ini, berikut adalah sebahagian kecil dari kisah-kisah Karamah tersebut yang sampai kepada saya :

  1. Mujahideen, walaupun tangkas di medan darat, namun terdedah kepada bahaya serangan dari udara yang dikuasai 100% oleh tentera Israel. Satu ketika datang sekumpulan burung berhampiran dengan mereka. Tiba-tiba burung-burung tersebut terbang secara mengejut seolah-olah ada sesuatu akan berlaku di situ. Melihat keputusan burung-burung tersebut, para Mujahideen juga segera meninggalkan tempat tersebut. Hanya beberapa ketika selepas itu tepat di tempat tersebut dibedil oleh tentera Yahudi.

  2. Ketika para Mujahideen bertekad untuk menyerang kawasan tentera Israel, datang kabus meliputi kawasan tersebut, lalu mereka dapat mara sehingga ke tengah-tengah tentera Yahudi sedang musuh tidak dapat melihat mereka. Para mujahideen dapat menembak kesemua musuh dengan mudah.

  3. Seorang doktor menceritakan ketika dia membedah seorang mujahid yang dibom oleh Yahudi hingga habis tubuh badannya dimasukki serpihan besi (sharpnel). Mujahid tersebut masih hidup kerana jantungnya tidak ditembusi serpihan besi tersebut kerana serpihan dibahagian dadanya melekat pada kitab Al-Quran yang beliau letakkan di dalam poket bajunya.

  4. Enam roket dilancarkan dan berjaya membunuh musuh sedangkan ketua belum lagi mengeluarkan arahan agar roket dilancarkan. Apabila ditegur oleh ketua, para mujahideen menafikan mereka melancarkan apa-apa roket. Apabila diperiksa, memang keenam-enam roket tersebut masih ada di tempat pelancarnya.

  5. Apabila seorang tentera Yahudi disoal oleh wartawan talivisyen kenapa matanya menjadi buta. Dia menjawab datang seorang memakai pakaian puti dan melemparkan pasir ke matanya.

  6. Beberapa orang tentera Yahudi mengatakan bahawa tentera HAMAS yang mereka lihat memakai pakaian putih, sedangkan para Mujahideen memakai pakaian ala tentera seperti biasa.

  7. Seorang wanita mengandung disahkan doktor disetiap pemeriksaan bahawa kandungannya adalah bayi perempuan. Sebaik suaminya syahid dalam Perang Gaza, pemeriksaan doktor mendapati kandungannya adalah seorang lelaki.

  8. Dalam masa 22 hari peperangan, bayi-bayi lelaki yang dilahirkan lebih ramai dari kebiasaan iaitu lebih dari 3000 orang bayi lelaki. Bilangan yang terbunuh ialah seramai lebih 1300 orang (sahaja). Allah swt menggantikan dalam peperangan tersebut, mujahideen masa depan yang lebih ramai.

Apabila jenazah Hasan Ismail Abu Syanab yang syahid pada hari pertama serangan Yahudi ke atas Gaza, hendak dikebumikan diliang lahad ayahnya, Asy-Syahid Ismail Abu Syanab, yang syahid 5 tahun lalu, mereka dapati jasad Ismail masih dalam keadaan seperti mula-mula dikebumikan 5 tahun lalu. Kain kafannya masih putih bersih. Sila ke laman Karamah Asy-Syahid Ir. Ismail Abu Syanab di Gaza. Beliau adalah salah seorang pengasas dan pemimpin HAMAS.

“Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda keterangan Kami di ufuk dan dalam diri-diri mereka sendiri sehingga jelas kepada mereka bahawa Dia adalah benar. Tidakkah cukup lagi bahawa Tuhanmu, sesungguhnya Dia menyaksi segala sesuatu. “ (Fussilat:52).


___ Allah benar-benar dekat dengan orang-orang yang bersabar dan tidak putus harap pada-NYA ___


Tuesday, February 3, 2009

Mollycoddle


On the hill I stood.

Mollycoddle myself in the green meadow where yellow daffodils grow.
Filling my lungs with pure fresh unpolluted air
and letting the cold breeze of that peaceful morning hit gently the face of mine,
letting it blow my hair and they dance gracefully.
There,on the lea i sat, on the lea i lay...

*****
Okaaaayyy... this long,winding, never ending dream of peace and tranquility is getting me to nowhere..

Ooh,how i really wish for a good back massage right now!!
Everybody's buried under books and notes and pens and papers and Everything which is related to the word STUDY.
Have got to stop the 'dreaming' for a holiday...andd for a back massage.
Need to get back on track..
*fingers flipping through my biochem textbook, turning to page 89*

In life, If you want something... all you need to do is to Work for it.
The best part is, to work is never a burden because we are never in short of help(s) (Who says we work alone?? We never walk alone, remember?). And for that HELP,Support and success, all we need to do is ASK,or in another word, PRAY.


Through prayers Allah Hears more than you say,
He Answers more than you ask,
He Gives more that you desire,
All He needs is YOUR time.
So, take time to think,ponder and pray.
InsyaALLAH. I wish you all success. Ameen~


Work fullheartedly + Pray = Help + Success.
Nisa

walk straight

Tangan jam dah dekat dengan nombor 12.
Malam sudah tua.
Aku dan Nabila masih perlu selesaikan satu misi tidak mustahil(mission impossible) kami,
bagi satu bekas pasta carbonara pada Saddam yang tinggal hanya 2 imarah dari imarah kami.
Bunyi dekat, tapi banyak juga halangan dan rintangan yang perlu kami tempuhi jika penjelajahan bermula pada saat-saat genting, waktu larut malam begini. Mesir bukan tempat main-main.

Allahumma tawakkalna 'alallahi la Hawla wala quwwata illa billahi al-'aliyyil 'adheem.

Kaki kami melangkah keluar bangunan.
Bawwab rumah kami diam termenung menatap suasana malam Syari' al-Nasr yang sedang-sedang sunyi tapi sibuk sambil menyedut dan menghembus asap rokoknya.Bara puntung rokoknya menyala.
Angin malam mansheya menampar lembut wajah-wajah kami.
Dingin.Kami redahkan saja.

Masih terasa trauma untuk keluar berdua sahaja apabila mengenangkan insiden hitam dahulu,diganggu sekumpulan lelaki arab yang miang.
Lalu,kami berdua pantas melangkah.
Kepala dan postur badan, tegak.
Hanya anak mata yang dipercekapkan.

"ok...ada 2 perempuan arab kat depan tu..kita masih selamat"
"Pakcik fotostat ada...selamat!"
"Abang credit ada... selamat!"

Pada keadaan cemas pula,

"Okaaay..laju sikit jalann.ada a group of teenage boys on our right..jalan!Jalan!cepat!Cepat!"
"Jalan cepaaat, sekarang kita je perempuan...cepat!cepat!"

Dan pengakhiran ceritanya, kami selamat pergi dan selamat balik..Semua atas pelindunganNya.Alhamdlillah.

Serupa askar dah!HoHo.
Mendebarkan sebenarnya berjalan diwaktu malam di mesir ni.
Pepatah melayu pun ada menyebut, "Air yang tenang jangan disangka tiada buaya"
Harus sentiasa berhati-hati.
Ana berjalan sendiri pun dah risau,inikan lagi bila biar adik-adik ni jalan on their own memalam.. Risau mak aii.. Baru ana faham macamana rasanya 'risau' tu bila orang selalu kata "saya risaukan kamu" .

Itu saja.
NISA.

Sunday, February 1, 2009

BlasToNite ~ my big night


ALHAMDULILLAH~
I just had the best, THE BEST birthday surprise ever!

This time, the Surprise was a success.

Because I didn't suspect anything from theM.

Suspicious were they not,even a teeny weeny bit NOT suspicious at all.

BERJAYA ~ i declare!

CONGRATULATIONS People!!


Had gotten flour dumped all over me only on the 31st of Jan.Yess, That was a surprise already. * With me covered with flour, i wondered actually what would happen if i soak my self in a tub of hot oil.. Anisah Goreng Tepung perhaps? *

Anyways..

People behind the scene:


My Homies-People Of The House ; Fida,Nabila,Angah,Pya

My Ding Dong Bell, Ally D (Alia Azlan) !!

My Buddy Shareez (YOU!!!!!!!!!!) & Not ever to be forgotten,EPUL (KAMU!!)

My Next door Babies ; Ain,Iqa,Jay,Sufiah

My Lil Bro LUKE & Imran

My GMN boys ; Baem,Saddam,Syafiq

My MARA Girls ; Falah,Sya,Mas,Sue,Zatil,Nad

It was superb,i was and still AM very touched by all the efforts they've put in to make the night a BLAST.And it was a BLAST indeed!!

To everyone,
I Love You and this is truly from the bottom of my heart.
Thanks A Zillion for making my night, my day (the next day) and my month..oo..hopefully, My Year too~

Here are some memorable pictures. Enjoy~

SURPRISE BIG GIRL!!!

They made me a slideshow of pictures and beautiful words.
How wonderful they are.

FULL House!!

My Lovely Angah & My Baby Pya

My Darling Fida

My Wonderful,Wonderful,WONDERFUL
Ding Dong Bell,Love of my heart,
ALLY-D!

My Sweety Pie, Nabila . I like to call her LALA.

Two of My Next door babies, Ain & Sufi.

The Juwaitas

AND '2' IS THE NUMBER!!


Much LOVE (22 @ 2.2) - Nisa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...