Sunday, December 2, 2007

Soalan penat !

Oh, tolonglah jangan ajukan 'soalan-soalan penat' yang memenatkan. .
Tak larat nak jawab.

Tahu ke apa itu 'soalan penat'? ? 'Soalan penat' itu adalah soalan-soalan yang tidak perlu disoal dan jika disoal hanya akan mendatangkan penat dan letih pada seseorang itu. Ana bagi contoh,

1] Kamu sedang membaca buku didalam bilik, kemudian datang seorang kawan dan bertanya dengan muka yang selambe-nya.
" Eh, tengah baca bukuuu ?? " . - Hmph,Rasanya dah sangat2 jelas yang kamu memang SEDANG MEMBACA BUKU kan, dan Bukan sedang bermain layang-layang! kan? kawaan oh kawaan-

ke-2] Kamu pulang ke kampung, ramai yang menanti-nantikan ketibaan kamu. Kemudian, setibanya sahaja kamu didepan muka pintu, ucapan sambutan yang paling biasa ialah, "EEHH, Dah Sampaai daaah ?". -Errmm. . . . Ye! SaYA dah Sampai!Nampak macam saya ni masih di highway ke???-

ke-3] Mak kamu minta kamu ke kedai untuk membeli tepung, *pegi kedai...balik*, sampai dirumah, masuk dapur, cari mak, kemudian mak kata, "Baru balik dari kedai ke?".
- Oh Ibuuuuuu... . . !!! -

Jadi, sekarang semua dah tahu apakah itu 'soalan penat', makanya, marilah kita sama-sama untuk tidak menyoal orang ramai dengan 'soalan-soalan penat' lagi. ye!

Kalau tak tahu nak mulakan conversation sekalipun, ana merayu agar kalian tidak menggunakan 'soalan penat' sebagai muqaddimah conversation kalian tu. ye? Carilah soalan2 yang logik dan lebih intelek. Boleh.. boleh. .terima kasih!!

Ana dah sangat penat menjawab soalan-soalan penat.
AniSaH.

5 comments:

khazinatul_asrar said...

erm,mmg penat nak jawab soalan2 "penat" ni..hehe.tapi sumtimes soalan2 "penat" ni la wat kite tersenyum dari masam mencuka..think bout it dear sis! ;)

CresceNet said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Life..through the ups and the downs said...

eh nisa, anti ada peminat dari negara perancis la. nama pun crescenet. macam bulan crescent pulak 2. Habis bersinar la nanti blog anti dgn cahaya si bulan tu. Hebat la. Ana pun tak paham bahasa tu. Ana nak tanya soalan penat skit, umm, yg mamat bulan tulis tu bahasa perancis ke bahasa arab?? hahaha. Tolong jawab ye. Ana kebingungan yang teramat ni.Hoho!!

Anisah Ali said...
This comment has been removed by the author.
SAYYAFF [the.peace.searcher] said...

wujudnya soalan penat memang membuktikan masyarakat kita ni ramah! aite? huhu... penat nak mulakan conversation bukan dgn soalan penat... penat kene fikir panjang2... pulaaakkk... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...